Translate

Відкриті уроки

Урок математики у 6-му класі
 (математика 6 клас)
Тема. Розв'язування задач за допомогою рівнянь.  Слайд 1
Мета: виробити вміння розв'язувати задачі за допомогою рівнянь на відпрацювати навички розв'язування лінійних рівнянь з однією змінною; вдосконалювати обчислювальні навички учнів;
            розвивати творчі здібності, кмітливість учнів;
            виховувати інтерес до вивчення математики, формувати навички ініціативи, доброзичливого ставлення до однокласників.
Тип уроку: застосування вмінь і навичок.
Обладнання: проектор, дидактичний матеріал.
Очікувані результати: учні повинні: слайд 2
-         знати алгоритм розвязування задач за допомогою рівнянь;
-         вміти вибирати невідоме і записувати його суть;
-         розвязувати складені рівняння до задачі і вміти аналізувати відповідь;
-         вміти працювати в групах, парах.
Хід уроку
I.                   Організаційний момент. Слайд 3
Тема сьогоднішнього уроку « Розв'язування задач за допомогою рівнянь». Зокрема, ми розглянемо задачі геометричного характеру і задачі на рух. А девіз нашого уроку буде такий: Міркуємо – швидко! Відповідаємо – точно! Лічимо – правильно! Пишемо – гарно!
Проте вперед ми не будемо іти поки не закінчимо всі справи. Отже, перевірка домашнього завдання.


II.               Перевірка домашнього завдання
1.     Самоперевірка домашніх завдань шляхом звірки з відтвореними у 
класі зразками (спроектованими на екран з допомогою кодоскопа зразками оформлення домашніх завдань ).
2.     Фізкульт хвилинка (5хв)  слайд 4
На відповіді А)  і Б) вказується певна вправа.
а)Нехай перше число х, а друге на 5,7 менше
А) х+5,7;      Б)х∙5,7.
б)Нехай перше число х, а друге в 7 разів менше.
А)х:7;          Б)х-7.
в)Швидкість першого  автомобіля 60 км/год, а другого становить 2/3 першого.
А)40 км/год;   Б)90 км/год.
г)Швидкість потяга х км/год, а час руху 6 год. Тоді шлях
А)х:6;       Б)х∙6.
д)Сторона квадрата х см. Тоді периметр
А)2∙х;       Б)4∙х.

За допомогою рук показати зображення: гострий кут, тупий кут, розгорнутий кут, прямий кут.

III.           Відпрацювання знань та вмінь
     Усна лічба слайд 5
-10+1,8;  -1,4-2,2;   -3,6∙4;  -3-0,2;   -6,8:2;  - ∙ 6; -  ∙  .
Логічні вправи слайд 6
1.     Літак пролітає відстань від міста А до міста В за 1 год. 20 хв. Однак зворотній переліт він робить за 80 хв. Як це пояснити?
2.     Селянинові потрібно перевезти через річку вовка, козу й капустину. Але човен такий, що в ньому може поміститися селянин, а з ним або тільки вовк, або тільки коза, або тільки капустина. Але якщо залишити вовка з козою. То вовк зїсть козу, а якщо залишити козу з капустиною, то коза зїсть капустину. Як перевіз свій вантаж селянин?
Пояснення вчителя слайд 7
Повторення формул  . Аналіз  фізичних понять, позначених буквами S, v, t.

Алгоритм розв’язання задач.  Слайд 8
            1)Позначити одне  із невідомих  (найменше серед інших)буквою.
2)Виразити через цю букву інші невідомі величини( з умови задачі).
3) Скласти вираз, що містить букву, яка   відповідає величині, значення якої відоме за умовою задачі; скласти рівняння.
4)Розвязати рівняння та пояснити зміст знайдених у рівнянні чисел



IV.           Розвязування задач на рух.
·        Наступний етап уроку ми проведемо у формі конференції, на якій дізнаємося про швидкості руху транспорту і можливо хтось із вас в майбутньому захоче стати винахідником.  А щоб країна досягла успіху повинен бути кожен з нас успішним і вчитися цьому треба вже сьогодні, щоб приносити користь Україні.
Використовуючи схему вчитель і учні разом складають алгоритм розвязування задачі. Слайд 9
1.     №1447. Два автомобілі виїхали одночасно назустріч один одному з двох пунктів, відстань між якими дорівнює 325 км і зустрілися через 2,5 год. Знайдіть швидкість кожного автомобіля, якщо швидкість одного з них на 10 км/год більша, ніж швидкість іншого.
     Зразок запису
Нехай х км/год – швидкість першого автомобіля. Тоді (х+10) км/год – швидкість другого автомобіля.  Відстань, пройдена першим автомобілем 2,5х км, а другим – 2,5(х+10) км.

2,5х+2,5(х+10)= 325;
5х=300;
х=300:5;
х=60.
Відповідь. 60 км/год – швидкість першого автомобіля, 70 км/год – швидкість другого автомобіля.

(Напівсамостійна  робота)
Учням пропонується для розвязання 3 задачі із наступним записом на дошці. Вчитель здійснює коментарі.
Учні поділені на три групи. Кожній групі пропонується розвязати задачу про рух певного виду транспорту.  Учні працюють і делегують учня до дошки. Вчитель доповнює, випрявляє помилки і розповідає цікаву інформацію про той чи інший вид транспорту. На табло висвітлюються схеми до кожної із трьох задач.
Слайд 10
1.      Катер пройшов відстань між пристанями за течією річки за 4 год, а проти течії – за 6 год. Знайдіть власну швидкість катера, якщо швидкість течії 1,5 км/год.
     Зразок запису
     Нехай власна швидкість катера х км/год. Коли катер рухався за течією річки, то його швидкість була (х+1,5) км/год і за 4 год він пройшов шлях 4(х-1,5) км. Якщо ж катер рухався проти течії річки, то тоді його швидкість була (х–1,5) км/год, і за 6 год він проплив 6(х–1,5) км. За умовою задачі катер пройшов за течією і проти течії однаковий шлях, тому
4(х+1,5)=6(х–1,5).
     Розв'яжемо це рівняння:
4(х+1,5)=6(х–1,5), 4х+6=6х–9,4х=-9–6, -2х=15, х =7,5.
     Отже, власна швидкість катера 7,5 км/год.
     Відповідь. 7,5 км/год.
2.       Бомбардувальник за 4 год пролетів таку відстань, як винищувач за 3 год. Знайдіть швидкість винищувача, якщо відомо, що швидкість бомбардувальника на 400 км/год менша, ніж швидкість винищувача.
Слайд 11
х км/год – швидкість винищувача;  (х-400)  км/год – швидкість бомбардувальника; 3х км – відстань, яку пролетів винищувач; 4(х-400)  км – відстань, яку пролетів бомбардувальник.
3х=4(х-400) ;
х=1600.
Відповідь. 1600 км/год  -  швидкість винищувача;  1200  км/год – швидкість бомбардувальника.

Хай ми ніколи з вами не побачимо в небі дані літаки.
 Слайд 12
3.     №1449.Автомобілі виїхали одночасно із пункту А в протилежних напрямках. Перший автомобіль їхав зі швидкістю на 10 км/год більшою. ніж другий. Знайдіть швидкість кожного автомобіля, якщо через 2 год відстань між ними становила 300 км. На якій відстані один від одного будуть знаходитися автомобілі через 4,5 год після виїзду?
х км/год – швидкість другого автомобіля;  (х+10)  км/год – швидкість першого автомобіля; 2х км – відстань, пройдена другим автомобілем, 2(х+10)   км – відстань, пройдена першим автомобілем.
2х+2(х+10)   =300;
4х=280;
х=70.
Відповідь. 70 х км/год – швидкість другого автомобіля;  80  км/год – швидкість першого автомобіля.

Робота на випередження слайд 13
  Учні працюють і делегують учня до дошки. Вчитель доповнює, випрявляє помилки. На табло висвітлюються схеми до кожної із  задач.

1.     Промінь ділить прямий кут на два кути. Знайдіть ці кути, якщо один з
них на 12° менший від другого.
2.     Довжина прямокутника в 4 рази більша за його ширину, а периметр
дорівнює 60 м. Знайдіть площу прямокутника.

1. х+х-12=90, х=66, 66-12-54.     2. 2(х+4х)=60, х=6, 4∙6=24.
V. Підсумки уроку слайд 14
Учень склав рівняння до задачі, що починалась словами: «Довжина прямокутника на 34 см більша за ширину...». Рівняння має такий вигляд:
2(х+х+34)= 180.
Сформулюйте умову задачі повністю та розв'яжіть її.

V.               Домашнє завдання
Ст. 251. №1448, 1454.
1.     №1448. Відстань між пунктами А і В дорівнює 290 км. Одночасно назустріч один одному з цих пунктів виїхали два автомобілі й зустрілися через 2 год. Знайдіть швидкість кожного автомобіля, якщо швидкість одного з них на 10 км/год менша, ніж швидкість іншого.
2.     №1454. Велосипедист за 2 год проїжджає ту саму відстань, що турист проходить за 6 год. Знайдіть швидкість велосипедиста і швидкість туриста, якщо відомо, що швидкість велосипедиста на 8 км/год більша, ніж швидкість туриста.
3.     Довжина прямокутника в 4 рази більша за його ширину, а периметр
дорівнює 60 м. Знайдіть площу прямокутника.



Слайд 15















Немає коментарів:

Дописати коментар